Program 2025

08:00 – 09:00

Registrering

09:00 – 09:30

Hvor er vi nå? – Status og oversikt
Nina Furu gir deg en oversikt over et uoversiktlig landskap – hva er status på sentrale problemstillinger, og hvilke muligheter finnes nå?
Nina Furu – nettveteran, fagbokforfatter, kursleder og foredragsholder

09:30 – 10:00

Bygg ditt eget KI-team
Med KI kan du lage automatiske agenter og lære dem å løse rutineoppgaver i din virksomhet. Få tips til metoder og verktøy.
Daniel Bentes – idémaker, løsningsarkitekt og KI-utforsker

10:00 – 10:30

Er det plagiat? Er det lov? Er det forsvarlig?
Om eierskap, opphavsrett og etikk i KI-generert innhold.

10:30 – 10:50

Pause

10:50 – 11:05

Generativt søk og slutten på webben som vi kjenner den
Søk og KI smelter sammen i teknologier som RAG og SGE. Hva gjør dette med SEO og søkemarkedsføring?

11:05 – 11:30

Casepresentasjon: VR + KI = Sant
Hør hvordan MakingView bruker KI i arbeidet med simuleringstrening med VR (virtual reality).
Are Vindfallet, MakingView

11:30 – 12.00

Bli uerstattelig i en verden av KI
Hvordan håndtere din egen karrière når stadig flere oppgaver i arbeidslivet automatiseres.

12:00 – 13:00

Lunsj og mingling

13:00 – 13:30

Fra idé til innhold på 15 minutter
En trinn-for-trinn guide til å produsere videoinnhold på rekordtid
André Askeland, Askeland Studio

13:30 – 14:00

KI i webplattform/CMS
Morgendagens digitale verktøy, blant annet webplattformer, har mye kunstig intelligens innbakt. Lær hvordan KI i CMS-løsningen fungerer i praksis og hvilke muligheter det gir fremover.
Morten Eriksen, Enonic

14:00 – 14:30

Den uerstattelige designeren
Er det riktig at KI gjør alle designere og andre kreative arbeidsledige? Eller får profesjonelle kreatører derimot helt nye muligheter nå?
Jakob Thyness, designer, UX-spesialist og kursleder.

14:30 – 14:50

Pause

14:50 – 15:20

Hyperpersonalisering – treff kunden 1:1 i alle kanaler
Hvordan hyperpersonalisere innhold, budskap og kanalvalg i praksis.

15:20 – 15:50

AGI og fremtidens markedsføring – hva skjer når KI forstår oss?
Kan KI faktisk bli selvbevisst? Og hva gjør det med markedsføring og kommunikasjon? (Futuristperspektiv.)

15.50 – 16:30

Veien videre
Hva blir neste trekk? Anbefalinger, tips og triks.

Vi tar forbehold om endringer i programmet.